onsdag 15 augusti 2012

En helg i Solvik

I helgen åkte vi alla, minus Peter, plus en annan Peter till Solvik. För mig var det första besöket och jag blev glatt överraskad av vilken fantastisk klättring som fanns tillgänglig endast ett par timmar från Stockholm. Klättring på riktigt konstaterade vi i samförstånd.

Erik skrek manligare än vanligt sig själv upp för en 7c+, medan Peter i sann Bosma-anda klättrade irriterande lugnt och kontrollerat. Namnet på leden lyckades jag inte hitta. Jag själv frustade mig upp för klassikerna Ali baba, Horväder och Akapella. Vi stötte även ihop med Hampus som lyckades länka ihop en nytur på klippan. Bra jobbat!

Camping vid badplats, kvällsdopp, trasig BiB:a och ett inte alltför spektakulärt meteorregn satte standard för många kommande mansresor ned till Linköping.

Tyvärr finns det varken film eller foto från helgen så ni får nöja er med ett rätt trist blogginlägg i textformat istället.

Inga kommentarer: