lördag 9 april 2011

Kort långresa

Hela tattarsällskapet plus Mio, Matilda Söderlund, Miriam, Bosma och Jonas tog idag en lördagstripp till Östnora. Solen sken, vinden var frisk och berget torrare än Flaten. I god och aningen kristerlig stil klättrades det på franska väggen och på Per Elofs vägg.

Stort grattis till Matilda som tog sig upp för l'arc de triumphe, 8a+, trots att hon inte klättrat utomhus i Stockholm på fem år. Själv fick jag inte beskåda bedriften men tack vare min erfarenhet gällande tösen anar jag att det såg lätt och smidigt ut.

Fantastiskt roligt var också att min lille vän, Simon, pallrade sig upp för Kill the bill. Och det trots mycket dåliga odds inledningsvis. Han var så glad! Och det var tammefan jag med.

Trevligt på det hela taget, dit far vi igen! Andra fina leder är Per Elofs led och gott och blandat... å för den som söker ära och berömmelse finns det mycket sten utan leder! 

Inga kommentarer: