tisdag 24 maj 2011

Ännu en dag på Östnora.

Jag och Erik Massih trotsade regnrusket och begav oss ut på vardagssemester till Östnora. Vi kände oss lite dumma när vi traskade ned på stigen i ösregnet, men så fort vi kommit fram till klippan insåg vi att vi dragit en vinstlott. Leden vi båda var sugna på var torr, och sticket låg i luften.

Erik lyckades efter mycket om och men dra sig upp för triumpfbågen. (Det j-vla franska namnet orkar jag inte ens försöka att stava.) Men Erik hade förlängningen (Tricoloren) i sikte och fortsatte uppåt. Efter lite frustande och stönande föll han med ett skrik från sista greppet. En bonusled blev det iallafall, eftersom det var Eriks första bestigning av Triumpfbågen. Grattis Erik!

Triumpfbågen slutar ju lite konstigt mitt på väggen utan ankare, men visst är det en högst befogad led med tanke på att förlängningen i princip alltid är blöt.
För min egen del gick det inte alls lika bra. Fingrar och tår skrek av smärta, och det gjorde jag också efter att ha floppat av för 75:e gången. Lite längre kom jag dock, vi får se hur det går med det.

Eftersom jag nu skriver om Östnora, tycker jag väl även att det är passade att uppmärksamma er läsare om Lundqvists bestigning av Vive La France, som ägde rum i fredags.
Stort grattis Erik till tredje 8b:n. Fler lär det bli!


2 kommentarer:

Unknown sa...

Humpf för triumpf

Erik sa...

Tack Martin. Fint å höra att närmar dig triumfen.

Vilka mysiga killar vi e va... Peppar å uppmuntrar... frikyrkligt.

Grattis till Erik också, det var en glad nuna som kom in på verket efteråt.