lördag 28 maj 2011

Vilken tur?

I går var jag och Miriam i Skevik. Hon såg bra ut på Puls och löste alla rörelserna. Tufft. Själv höll jag på att vrida mig själv ur led på en led som jag inte vet vad det är för något och söker därför efter ettt svar på den frågan. Turen gick på det lilla överhänget direkt till höger om Vilddjuretdiedret. Man skravlade upp till överhänget via två bultar. Därefter gick en tur ut vänster och den jag prövade gick rakt upp.

Jag kunde knappt få till alla rörelser och det kändes som det hårdaste jag prövat på mycket länge. Pratade med Johan som trodde det var en 7c+ som han inte mindes namnet på. Kändes inte som det, kändes som en betydligt hårdare tur som man borde minnas namnet på...

Någon vänlig själ som vet vad det är?

Myggen är långt från döda. ses!

4 kommentarer:

Anonym sa...

8a/+ Det långa klivet?

Anonym sa...

8a+ Långa klivet, mest troligt :-)

Erik sa...

Tack! Jag minns ett långt kliv... sjukt långt för mig i alla fall som är begåvad med korta ben och lång överkropp.

postman sa...

Korta klivet för mig som fick kliva långt ändå. Hård led som borde hålla minst 8a.
Wolfen