söndag 27 mars 2011

Uppsala

Det har blivit mest bouldering på sista tiden, så även i lördags då kosan styrdes mot Uppsalaslätten. I framsätet satt de som mäter över 180 samt spelar i viktklass +70. I baksätet, bakom en härligt madrasserad ljudisolering, satt övriga.

För er som inte sett min kära bil på länge, eller alls, så kan jag bara säga att den ser ut som skit nu. Ungefär en centimeter med damm och smuts ligger på den annars härliga lacken.

I höjd med arlanda var det dags för att tanka och på avfarten stod polisen och utförde sina arbetsuppgifter. Vi klarade oss förbi, då de hade fullt upp med andra bilar för tillfället, men inte utan att blickar följde denna härliga bil som gled in på macken.

Inte helt otippat att en av dessa lagens väktare kom fram till oss då Robban ramlar ut ur baksätet med sina hörlurar på sniskan och nittitalisten ställer sig och skriver "I wish my girlfriend was this dirty" på bakrutan.


Nog med detta. "Hur fan gick klättringen 'rå" tänker ni. Jodå vi började vid denna fina sten nedan.

Blocket

Klättermässigt var det länge sedan det kändes så konstigt. Det kändes som jag i mitt huvud stressade och ingen av mina lemmar hamnade där jag ville. Den utvändiga analysen från övriga herrskapet var att jag var en sengångare. Vilken fest.


Robban gör Jailbreak

Robban såg stabil ut och gjorde Jailbreak i mycket god stil. Jag gjorde den inte. Fick iaf göra den vänstra varianten Watchtower. Övergripande är detta ett mycket fint block med mycket fina linjer. Danne och Jocke repeterade. Veronika som inte är begåvad med en fantastisk reach kompenserar för detta genom att kunna crimpa på små lavar som ännu inte stålborstats bort. Hon är stark i sina tassar men inte jättedynamisk.

Jag passar på att svara Fredrik här:
-Ja, Watchtower får bara en stjärna för att jag var bitter! Ett elva-move problem är numer något som klassas som storvägg.

Big Joke on top

Därefter var det campusblocket. Danne flashade janne bannanne och gjorde fingervalsen. Båda sjuse. Starkt.

Nu är det dags att vila huden till helgen. Skönt att man kan börja klättra rep snart. Kommer sitta fint med lite brinnande pump igen.



Och stort grattis till Erik som moonwalkade sig uppför scotts senaste tillskott till förortsklättringen.

1 kommentar:

Erik sa...

haha, vi satt visst å parallellskrev lite...