lördag 25 december 2010

Borta bra men Spanien bäst

Vissa får åka till andra sidan jordklotet och bli bruna, uppluckrade av fukt och klättra på svarta mordorinspirerade stalaktiter. Vi som varken är rika eller speciellt vackra får nöja oss med Barcelona, igen. Men vi ska fan ha roligast i alla fall.

På måndag far tre fjärdedelar av tatatataarna ner till Spanien. I Cornudella de Montsant ska vi äta middag och sova i våningssäng för 18 ävro natten, i glaset rött ska vi ha rött och i glaset övrigt ska vi ha Estrella. I Siurana kommer klättringen att ske. Vi vet hur man gör, vi har gjort det förr, och vi ser verkligen fram mot det.

Skillnaden (om allt vill sig väl) är att kommande resa blir något i sammanhanget så ovanligt som en mansresa. Äntligen! Det ska bli så sjukt skönt att slippa tjat om topprep, gnäll om mattider, väder och skrikande ungar. Nu blir det fokus på sporten, vi ska bli okontrollerat fulla, prata om varandras fingrar, äta dåligt, va kvar på klippan långt efter mörkrets inbrott och bära endast vår egen packning.

6 kommentarer:

Erik sa...

Jag verkar ha blivit utsatt för bloggrape...

Anonym sa...

Haha, det tror jag inte. Det är ju du som är mest sugen på killresa!/Emily

Erik sa...

D e så tråkigt att du inte ska me... jävla arbetsmoral

Martin sa...

Ha så kul kompisar! Med hopp om bästa vädret och grymma förhållanden.

Gott nytt år på er, och i sann hiphop-anda vill jag att ni "pour out some liquor for me". (dvs estrella alt. san miguel) vid nyår!

Jag dricker en palinka var för eran skull vid tolvslaget!
Tjo!

Unknown sa...

Glöm inte att jag ska med. Påverkad av min sambo lever jag numera en gammal mans liv: Tyst och släckt vid tio således. Nyår utgör inget undantag.

Anonym sa...

Va skönt att det är kvinnorna som gör er till sämre män tänk om det varit på eget initiativ.

Hal