söndag 19 december 2010

Fredagsmys

Man kan vara ute tillsammans med lampor, gasbrännare och Peter Renlund under något stenblock i stan om man vill. Man kan också följa med fröken Sellström (fantastisk sambo, levnadskonstnärinna och vän mm) på fredagsmys. Båda är bra och med lite vilja behöver man inte försaka några av dessa personer eller aktiviteter. Klättring är bra, det finns liksom plats för alla och allt om man bara vill.

I torsdags var det verve i 15 minus och lampsken. Peter stod för viljan och jag för sällskapet. Han var nära, jag pajjade ett finger. På måndag testar vi igen. 

I fredags var det BO och kvalitetstid för mig, Martin och Sellström. Simon var på spritfest med lärarkollegiet istället och verkade trivas alldeles utmärkt med det. Vi tyckte det var en supermysig tävling. Vi träffade många bekanta, klättrade många fina problem, blev trötta och trivdes. Nästan som Tacokväll. För mig som inte bara har en stor passion här i livet var det dock som vanligt alldeles för lång paus mellan avslutad klättring och den första ölen. Det där med gainomax är inte riktigt samma sak.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Vill du bli tillfredställd? Vill du ha en axel att luta dig mot i svåra stunder? Vill du ha ett långt dynamiskt fall? Vill du ha en danskamrat i sena natten eller kanske en alldeles fantastiskt fint inslagen present?

Välj Erik Lundqvist - alltid något för alla.

Erik sa...

Om det finns behov av något annat än det ovan nämnda är det inte heller några problem för mig att förställa mig. Det har jag gjort förr och jag fortsätter mer än gärna.