lördag 4 december 2010

Boulder bärs

Vart man än tittar - en svällande muskulös överkropp. Addera till detta 35 rykande färska problem och välkyld öl och jag hamnar så småningom i ett primatliknande tillstånd. Det slår liksom aldrig fel. När jag vaknade imorse slog det mig att jag ett tiotal timmar tidigare genomfört någon sorts utmanande enmansshow med avslutande spagat. Sådärja. Jag antar att det representerar någon sorts primitiv glädjeyttring över att få befinna mig bland systrar och bröder och få göra det jag tycker om bäst – klättra och dricka öl – samtidigt.

Själva tillställningen var som vanligt ett lyckat spektakel. En förhållandevis liten skara frisksportare fick ta sig an mestadels bra problem utan att behöva trängas så mycket. Enda missräkningen var uppslutningen på damsidan med endast fyra finaldeltagare som följd. På herrsidan var det däremot desto mer spännande. Finalfältet bestod av i tur och ordning Felix Tyrén, Viktor Elofsson, Fredrik Andersson, Per Holm, Robert Rundin och Jocke Berglund. Slutsegern gick lite överraskande till Fredrik Andersson (om inte mitt för kvällen försvagade omdöme spelar mig ett spratt) efter att i mycket övertygande stil ha flashat det andra finalproblemet och ha kommit lika långt som Robban på det sista. Per Holm strulade till det lite i starten på det sista problemet och fick nöja sig med bronset. Regerande svenska mästaren med korvarmarna kunde inte dra sig upp för det vertikala andra problemet och fick därmed se sig besegrad.

Det var det hela. God helg.

Inga kommentarer: